Narcisse’s event horizon Xiamen Solo Show

納⻄瑟斯的事件视界

2022, 120*120*100 cm Aluminum, electronics, carbon pencil, mechanical parts, mirror, black acrylic paint.

The Narcissus myth, an ancient Greek story, tells of a man who fell in love with his reflection. According to legend, he became so enamored with his image, as seen in a lake, that he eventually drowned while gazing at it.

This artwork, is a mirror that has been covered in a layer of black paint. Over time, a robot randomly removes some of the paint, gradually revealing more of the mirror’s reflective surface. The specific areas where the paint is removed represent an experimental statistical experiment that explores the relationship between the mind and matter through the use of mathematical random number generation. Peoch’chick’s experiment suggests that the viewer’s willpower and thoughts may influence the movement of the robot and thereby affect which areas of the mirror appear clearer.

The artwork draws a parallel between the viewer’s desire to see themselves reflected in the mirror and the potential influence of their thought on the random number generation that governs the removal of paint by the robot. As the viewer looks at the mirror, they may unconsciously attempt to influence the robot’s movement through the power of their thoughts, in a similar way to how Narcissus became entranced by his reflection. The visual result of this mental influence can be observed through the amount of paint removed from the mirror by the robot, with areas that are clearer representing a greater level of mental focus. In this way, the work invites the viewer to consider the potential power of their thoughts and willpower in shaping their reality.

水仙神话是一个古希腊的故事,说的是一个男人爱上了自己的倒影。传说中,他花了很多时间凝视湖边自己形象的倒影,结果掉进湖里淹死了。该作品是由一面镜子制成的,上面覆盖着一层黑色油漆。一个机器人随着时间的推移随机地去除一些油漆,直到镜子假想地恢复其全部反射能力。 被去除的部分是一个实验性的统计实验,与通过数学数字随机生成的心灵对物质的影响有关。如果一个人想多看自己一眼,那么他的意志就会影响机器人的运动,从而使镜子的一个部分比其他部分更清晰。

Le mythe de Narcisse, une ancienne histoire grecque, raconte l'histoire d'un homme tombé amoureux de son reflet. Selon la légende, il est devenu tellement épris de son image, telle qu'il l'a vue dans un lac, qu'il s'est finalement noyé en la contemplant.

Cette œuvre d'art est un miroir qui a été recouvert d'une couche de peinture noire. Au fil du temps, un robot enlève aléatoirement une partie de la peinture, révélant progressivement plus de la surface réfléchissante du miroir. Les zones spécifiques où la peinture est enlevée représentent une expérience statistique expérimentale qui explore la relation entre l'esprit et la matière grâce à l'utilisation de la génération aléatoire de nombres mathématiques. L'expérience de Peoch'chick suggère que la volonté et les pensées du spectateur peuvent influencer le mouvement du robot et ainsi affecter les zones du miroir qui apparaissent plus claires.

L'œuvre établit un parallèle entre le désir du spectateur de se voir reflété dans le miroir et l'influence potentielle de ses pensées sur la génération aléatoire de nombres qui régit l'enlèvement de la peinture par le robot. En regardant dans le miroir, le spectateur peut inconsciemment tenter d'influencer le mouvement du robot grâce au pouvoir de ses pensées, de la même manière que Narcisse est devenu fasciné par son reflet. Le résultat visuel de cette influence mentale peut être observé à travers la quantité de peinture enlevée du miroir par le robot, avec les zones qui sont plus claires représentant un niveau de concentration mentale plus élevé. De cette façon, l'œuvre invite le spectateur à considérer le pouvoir potentiel de ses pensées et de sa volonté dans la formation de sa réalité.

Précédent
Précédent

Dharma & Samadhi

Suivant
Suivant

Ego Spectrum