Sphemme & Cumen

2022, 200x200x200cm,epoxy covered styrofoam and black pla 3D print.

Sphemen is a sculpture that was created with the intention of paying homage to the female form. The sculpture is constructed around the constraint of adhering to the perfect shape of a sphere, while still maintaining the recognisable characteristics of a female body. Its monumental size helps to relate to that of a human, at this scale it is large enough to require the viewer to move around it in order to fully comprehend its details and essence. Placed at the entrance of the exhibition, it can be perceived as a human skull or an extraterrestrial form that serves as a reminder of human mortality, akin to a memento mori.

The sculpture’s movement is one of outward expansion, in contrast to an embryo in a fetal position. This movement signifies growth and expansion towards the outside. The body is that of a woman whose growth is complete.

This sculpture has no face, no hands, no feet, it is a representation of ecstasy and perfection through the use of the mathematically perfect shape of a sphere.

The work “Cumen” functions in conjunction with Sphemen, as the sculpture of a contorted male form in the shape of a cube. It appears enclosed and faceless. Its small size, black color, and angular appearance contrast with the sculpture of “Sphemen.”

Sphemen 是一个雕塑,它的出发点是为了向女性的身体致敬。这个雕塑是围绕着限制自己的球体的完美形状而建立的,同时保持了女性身体属性的可识别性。

它的尺寸是巨大的,以便与人的尺寸相联系,在这种尺寸下,它足以迫使观众在它周围行走,以了解它的动态和本质。放在展览的入口处,它可以被视为一个人类的头骨或一个外星的形式,提醒我们生命的死亡,就像memento mori(在拉丁语中的意思是:”记住你是凡人)。

雕塑的运动是一个向外的、扩张的形式。它是一个胎儿的对立面。它通过这种运动象征着向外扩张。它的身体是一个成长完成的女人的身体。

这个雕塑没有脸,没有手,没有脚,它是一个通过数学上完美的球体形状方面的狂喜和完美的形式化。

La sculpture est construite autour de la contrainte de se conformer à la forme parfaite d'une sphère, tout en conservant les caractéristiques reconnaissables d'un corps féminin. Sa taille monumentale permet de la rapprocher de celle d'un être humain. À cette échelle, elle est assez grande pour obliger le spectateur à se déplacer autour d'elle afin de comprendre pleinement ses détails et son essence. Placée à l'entrée de l'exposition, elle peut être perçue comme un crâne humain ou une forme extraterrestre qui sert de rappel de la mortalité humaine, semblable à un memento mori.

Le mouvement de la sculpture est celui d'une expansion vers l'extérieur, contrairement à un embryon en position fœtale. Ce mouvement signifie la croissance et l'expansion vers l'extérieur. Le corps est celui d'une femme dont la croissance est complète.

Cette sculpture n'a ni visage, ni mains, ni pieds, c'est une représentation de l'extase et de la perfection grâce à l'utilisation de la forme mathématiquement parfaite d'une sphère.

L'œuvre "Cumen" fonctionne en conjonction avec Sphemen, en tant que sculpture d'une forme masculine contorsionnée en forme de cube. Elle apparaît fermée et sans visage. Sa petite taille, sa couleur noire et son apparence angulaire contrastent avec la sculpture de "Sphemen".

Précédent
Précédent

HeartBeatClock

Suivant
Suivant

Lies